PROFILAKTYKA ZABURZEŃ EREKCJI (IMPOTENCJI)

Profilaktyka zaburzeń erekcji ma ogromne znaczenie w prewencji tej przypadłości. Dla większości mężczyzn seksualność jest bardzo ważnym elementem męskości, dlatego nikogo nie dziwi, że mężczyźni starają się jak najdłużej pozostać sprawni seksualnie. Poniżej znajduje się kilka prostych porad, które pozwolą na zachowanie męskiego wigoru.

profilaktyka zaburzen erekcji, profilaktyka impotencji, zaburzenia erekcji profilaktyka, impotencja profilaktyka

SPIS TREŚCI

1. PROFILAKTYKA ZABURZEŃ EREKCJI – STYL ŻYCIA, DIETA

2. PROFILAKTYKA ZABURZEŃ EREKCJI – ASPEKTY PSYCHOLOGICZNE

3. PROFILAKTYKA ZABURZEŃ EREKCJI – AKTYWNOŚĆ SEKSUALNA

4. PROFILAKTYKA ZABURZEŃ EREKCJI – WIZYTA U LEKARZA

PROFILAKTYKA ZABURZEŃ EREKCJI – STYL ŻYCIA, DIETA

Zdrowy styl życia to podstawa do uniknięcia kłopotów z potencją. Najważniejszy jest ruch – regularne uprawianie dowolnego sportu typu cardio (czyli takiego, który angażuje całe ciało np. bieganie czy pływanie) 5 razy w tygodniu, przez minimum 20 minut dziennie, znacząco zmniejsza ryzyko wystąpienia zaburzeń erekcji.

Profilaktyka impotencji opiera się również na rezygnacji z szkodliwych nałogów. Należy ograniczyć spożycie alkoholu oraz całkowicie zrezygnować z palenia tytoniu oraz stosowania innych szkodliwych substancji. Niezmiernie ważna jest również zbilansowana dieta oraz baczna kontrola masy ciała, gdyż ryzyko wystąpienia problemów z potencją u mężczyzn otyłych jest prawie trzykrotnie wyższe niż u mężczyzn z normalną masą ciała.

PROFILAKTYKA ZABURZEŃ EREKCJI – ASPEKTY PSYCHOLOGICZNE

Z psychologicznego punktu widzenia najważniejsze dla zachowania sprawności seksualnej jest unikanie sytuacji stresogennych, niepotrzebnych konfliktów oraz wypalenia psychicznego. Kluczową rolę pełnią regularny, nieprzerwany sen oraz pozytywne podejście do życia. Bardzo ważne jest również utrzymywanie dobrej relacji z partnerką lub partnerem – warto jest wspólnie omawiać problemy dotyczące zarówno życia codziennego jak i sfery intymnej.

PROFILAKTYKA ZABURZEŃ EREKCJI – AKTYWNOŚĆ SEKSUALNA

Regularne stosunki seksualne to najprostsza forma profilaktyki impotencji. Systematyczna aktywność seksualna pozwala na utrzymanie naczyń oraz mięśni odpowiedzialnych za erekcję w dobrym stanie. Regularny seks wpływa także pozytywnie na relację pomiędzy partnerami, co często pozwala na redukcję psychologicznych czynników, które mogłyby spowodować pojawienie się problemów z erekcją.

PROFILAKTYKA ZABURZEŃ EREKCJI – WIZYTA U LEKARZA

Jeżeli zauważysz jakiekolwiek niepokojące objawy lub masz pytania związane ze sferą intymną, warto odbyć wizytę u specjalisty w celu uzyskania profesjonalnej porady. W przypadku problemów z erekcją w pierwszej kolejności najlepiej skontaktować się z urologiem, seksuologiem, kardiologiem, lub psychologiem-seksuologiem. To właśnie Ci specjaliści posiadają niezbędną wiedzę dotycząca dysfunkcji i problemów seksualnych.

Pomimo tego, że te rady mogą wydawać się proste, znacząca ilość badań potwierdza ich zbawienny wpływ na męską potencję. Zastosowanie się do nich pozwala również zmniejszyć ryzyko zachorowania na poważne schorzenia takie jak: nadciśnienie tętnicze, choroba wieńcowa czy cukrzyca.