KARTA PRAW PACJENTA


I Prawa Pacjenta wynikające z bezpośredniego stosowania przepisów Konstytucji:

  1. Każdy ma prawo do ochrony zdrowia – art. 68 ust. 1,
  2. Każdy obywatel ma prawo do równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, na warunkach i w zakresie określonych w obowiązującej ustawie – art. 68 ust. 2.

II Prawa Pacjenta określone w ustawie o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta z 2008r.

Poniższe informacje zostały wybrane z ustawy o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta. Pełna treść ustawy jest dostępna w Dzienniku Ustaw Dz. U. z 2009r., Nr 52. poz. 417 z późniejszymi zmianami.

  1. Prawo pacjenta do świadczeń zdrowotnych
  2. Prawo pacjenta do informacji
  3. Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
  4. Prawo pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych
  5. Prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
  6. Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta
  7. Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej
  8. Prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
  9. Prawo pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
  10. Prawo pacjenta do opieki duszpasterskiej
  11. Prawo pacjenta do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie

USTAWA Z DNIA 6.11.2008 R. O PRAWACH PACJENTA I RZECZNIKU PRAW PACJENTA

POBIERZ DOKUMENT


OGÓLNOPOLSKA BEZPŁATNA INFOLINIA RZECZNIKA PRAW PACJENTA

Tel. +48 800 190 590 (czynna całodobowo 7 dni w tygodniu)


BIURO RZECZNIKA PRAW PACJENTA

ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa


pl_PL