CHOROBA PEYRONIEGO LECZENIE – TERAPIA ESWT

Choroba Peyroniego (stwardnienie plastyczne prącia, stwardnienie ciał jamistych prącia, induratio penis plastica) występuje u 1 – 5% mężczyzn, w zależności od cytowanego źródła. Choroba ta najczęściej spotykana jest u dorosłych mężczyzn w wieku średnim. Stwardnienie plastyczne prącia nie stanowi bezpośredniego zagrożenia dla życia lub zdrowia pacjenta jednak może w znaczącym stopniu przyczynić się do obniżenia jakości życia mężczyzny. W Polsce ta jednostka chorobowa często pozostaje nieleczona ze względu na brak dostępu do odpowiedniego sprzętu zabiegowego.

CHOROBA PEYRONIEGO OBJAWY

Główne objawy choroby Peyroniego to: charakterystyczne kilku lub kilkudziesięciu stopniowe skrzywienie prącia oraz zwłóknienie osłonki ciał jamistych prącia objawiające się w postaci wyczuwalnych płytek (blaszek) na górnej lub bocznej powierzchni członka. Na skutek progresji tej choroby, u części mężczyzn mogą pojawić się także bolesne erekcje oraz zaburzenia erekcji.

CHOROBA PEYRONIEGO PRZYCZYNY

Patogeneza choroby Peyroniego nie została jeszcze w pełni poznana. Większość specjalistów jest zdania, że choroba rozwija się głównie na skutek mikrourazów prącia, które powstają w trakcie stosunków seksualnych oraz masturbacji. Inne prawdopodobne przyczyny choroby Peyroniego to zakażenie chorobami wenerycznymi oraz infekcje lub zapalenia cewki moczowej. Niektórzy specjaliści wskazują także na związek choroby Peyroniego z przewlekłymi schorzeniami, takimi jak: zapalenie żył, kolagenoza, cukrzyca, miażdżyca, dna moczanowa oraz reumatoidalne zapalenie stawów. Przyczyną choroby Peyroniego może być również stosowanie leków z grupy beta-blokerów.

CHOROBA PEYRONIEGO LECZENIE W VEDI CLINIC

Leczenie choroby Peyroniego w VEDI CLINIC przeprowadza lekarz urolog. W trakcie sesji zabiegowej lekarz korzysta ze specjalnego sprzętu generującego akustyczne fale uderzeniowe o określonej częstotliwości i mocy. Fale terapeutyczne aplikowane są bezpośrednio na zmienione chorobowo obszary prącia. Na skutek działania fal stwardniałe obszary osłonki ciał jamistych ulegają rozbiciu co pozwala na przywrócenie naturalnego kształtu prącia. Pełna terapia zamyka się w 4 cotygodniowych sesjach terapeutycznych (każda sesja trwa około 20 minut).

KWALIFIKACJA DO ZABIEGU

Kwalifikacja do zabiegów stosowanych w leczeniu choroby Peyroniego oparta jest przede wszystkim o wywiad przeprowadzany przez lekarza urologa oraz o wynik badania USG penisa. W diagnostyce choroby Peyroniego zastosowanie znajduje USG tkankowo-strukturalne. Jest to nieinwazyjne badanie ultrasonograficzne, które trwa około 20 minut i umożliwia określenie wielkości, lokalizacji oraz struktury echogenicznej zmian tkankowych powstałych na skutek rozwoju choroby.

Zalety wykonania USG tkankowo-strukturalnego penisa:

• Dostarcza kluczowych informacji o etapie rozwoju choroby.
  • Umożliwia dobór właściwej metody leczenia.
  • Precyzyjnie określa właściwe rejony aplikacji fal uderzeniowych lub preparatu iniekcyjnego w dalszej terapii zwiększając skuteczność leczenia.

LECZENIE CHOROBY PEYRONIEGO METODĄ ESWT – ZALETY

• Terapia ESWT to bezpieczna, bezinwazyjna i bezbolesna forma leczenia.
  • Terapia ESWT pozwala na zahamowanie progresji choroby.
  • Na skutek leczenia możliwe jest przywrócenie naturalnego kształtu prącia.
  • Rozbicie płytki, powstałej w ciałach jamistych prącia na skutek choroby, pozwala na zmniejszenie dolegliwości bólowych.
  • Istotna poprawa jakości życia seksualnego.
  • Poprawa funkcji erekcyjnej prącia.
  • Zabieg można wykonywać w warunkach ambulatoryjnych.