Dieta na poprawienie potencji image photo zdjecie

DIETA NA POPRAWIENIE POTENCJI – CZYLI JAK POPRAWIĆ POTENCJĘ JEDZĄC SMACZNIE I ZDROWO

Wielu mężczyzn zadaje sobie pytanie „jak poprawić potencję?” – często najprostszą odpowiedzią na to pytanie jest zmiana diety. Poprawienie potencji na skutek zmiany diety następuje z dwóch głównych powodów. Po pierwsze zmiana diety często wiąże się z utratą masy ciała, a w szczególności redukcją tkanki tłuszczowej. Po drugie przy przejściu na zbilansowaną dietę organizm zaopatrzony zostaje w mikroelementy, które do tej pory nie były dostarczane wraz z pokarmem. Ta zmiana przyczynia się do usprawnienia gospodarki biochemicznej organizmu i przekłada się na lepsze samopoczucie.

Dieta na poprawienie potencji – czyli jak poprawić potencję jedząc smacznie i zdrowo

Poprawienie potencji na skutek diety redukcyjnej

Utrata masy ciała zmniejsza ryzyko występowania męskich zaburzeń seksualnych ze względu na dwa mechanizmy fizjologiczne. Po pierwsze, nadmierna ilość adipocytów czyli komórek przechowujących tłuszcz przekłada się na wzmożoną produkcję aromatazy – enzymu uczestniczącego w procesie przemiany testosteronu w estrogeny. Po drugie, badania wykazują, że wątroba osób otyłych wytwarza większą ilość SHBG (z ang. Sex Hormone Binding Globulin) białka, które wchodząc w interakcję z testosteronem (hormonem odpowiedzialnym za popęd płciowy oraz odczuwanie podniecenia czy pożądania) zmniejsza jego poziom. Razem te dwa mechanizmy prowadzą do zaburzenia równowagi hormonalnej organizmu i tym samym do problemów z potencją.

Jak poprawić potencję jedząc smacznie i zdrowo

Istnieje cały szereg pokarmów, które przyczyniają się do polepszenia sprawności seksualnej. Warto tutaj wymienić kilka produktów spożywczych, których często brakuje w diecie współczesnych mężczyzn:

  • Awokado ze względu na wysoką zawartość witaminy B6, która korzystnie wpływa na produkcję męskich hormonów
  • Banany zawierające bufoteninę substancję, która poprawia nastrój i zwiększa popęd płciowy
  • Papryka Chilli, która jest świetnym źródłem kapsaicyny – substancji pobudzającej zakończenia nerwów do wydzielania substancji, które podnoszą tętno i uruchamiają produkcję endorfin
  • Czosnek zawierający allicynę, która powoduje lepszy przepływ krwi