PALENIE PAPIEROSÓW I BRAK EREKCJI

O negatywnym wpływie palenia papierosów na zdrowie słyszał już chyba każdy. Lista schorzeń, na jakie narażony jest palacz (nieważne czy czynny czy bierny) jest tak długa i przerażająca, że nałogowi palacze często po prostu decydują się na ignorowanie potencjalnych negatywnych konsekwencji swoje nałogu. Możliwe, że to właśnie z tego powodu wielu mężczyzn jest zaskoczonych gdy dowiadują się, że brak erekcji może być spowodowany właśnie tym nałogiem.

Palenie papierosow i brak erekcji

Nikotyna i brak erekcji

Głównym winowajcą jeżeli chodzi o problemy ze wzwodem, wynikające z palenia tytoniu, jest nikotyna – substancja, która w bardzo niekorzystny sposób oddziałuje na naczynia krwionośne (w tym również te znajdujące się w męskim przyrodzeniu). Nikotyna działa w sposób odwrotny do sildenafilu (substancji aktywnej w lekach wspomagających erekcję), powoduje ona zwężenie tętnic i tym samym ogranicza dopływ krwi do ciał jamistych prącia, co może utrudnić osiągnięcie wzwodu lub nawet spowodować brak erekcji. Palenie papierosów przyczynia się również do powstawania zmian miażdżycowych w naczyniach krwionośnych, które dodatkowo redukują ilość krwi napływającej do członka.

Nie można również zapomnieć o ryzyku pojawienia się innych chorób, związanych z nikotynizmem (uzależnieniem od nikotyny), które mogą stać się przyczyną impotencji. Np. zawał serca może znacząco zmniejszyć wydajność układu krwionośnego i przyczynić się do powstania problemów z erekcją.

Ponadto należy pamiętać, że nikotyna ma niebagatelny wpływ na gospodarkę hormonalną organizmu i może przyczynić się do obniżenia poziomu testosteronu. Jest to szczególnie istotne dla mężczyzn ponieważ niewłaściwy poziom tego hormonu może spowodować brak erekcji.

Profilaktyka

Istnieje tylko jeden pewny sposób by uniknąć przykrych konsekwencji wdychania dymu tytoniowego i jest nim rozstanie się z tym nałogiem oraz unikanie biernego palenia. Mężczyźni powinni pamiętać, że nie tylko palenia tytoniu może negatywnie wpłynąć na stan ich zdrowia oraz potencję. Jeżeli chcecie dowiedzieć się co robić, by jak najdłużej cieszyć się witalnością i zdrowiem zapraszamy do zapoznania się z informacjami na temat profilaktyki.