ZAPALENIE PROSTATY LECZENIE – TERAPIA ESWT

Zapalenie prostaty (zapalenie gruczołu krokowego) to najczęstsza choroba zapalna dotykająca młodych mężczyzn. Najwięcej zachorowań obserwuje się u mężczyzn między 18 a 50 rokiem życia. Istnieją dwie postaci zapalenia prostaty – ostra oraz przewlekła. W przypadku ostrego zapalenia gruczołu krokowego choroba przebiega gwałtownie i wymaga natychmiastowej interwencji urologa. Natomiast przewlekłe zapalenie prostaty cechuje się wielomiesięcznym lub czasami nawet kilkuletnim okresem trwania, w trakcie którego wskazana jest opieka urologiczna nastawiona na redukcję dolegliwości występujących u pacjenta.

ZAPALENIE PROSTATY OBJAWY

Objawy zapalenia prostaty uzależnione są od jego postaci. U pacjenta z ostrym zapaleniem gruczołu krokowego przeważnie obecna jest wysoka gorączka, silne bóle podbrzusza, nudności, wymioty oraz silny ból towarzyszący oddawaniu moczu. Przewlekłe zapalenie gruczołu krokowego cechuje się mniej natężonymi, ale za to utrzymującymi się w czasie dolegliwościami. Typowe objawy przewlekłego zapalenia prostaty to: dyskomfort odczuwalny w obrębie krocza, jąder, podbrzusza oraz dolnej części pleców, a także częstsze oddawanie moczu, nokturia i osłabiony strumień moczu. W przeciwieństwie do pacjentów z ostrym zapaleniem prostaty w przewlekłej odmianie tej choroby temperatura ciała przeważnie jest prawidłowa.

ZAPALENIE PROSTATY PRZYCZYNY

Najczęstszą przyczyną zapalenia gruczołu krokowego jest infekcja bakteryjna lub wirusowa, jednak niektóre odmiany tej choroby nie mają dokładnie sprecyzowanej etiologii. Ponieważ zarówno ostre jak i przewlekłe zapalenie prostaty może przebiegać na kilka różnych sposobów metoda leczenia tego schorzenia dobierana jest na podstawie specjalnego algorytmu diagnostycznego. Algorytm ten uwzględnia obecność oraz długość trwania dolegliwości bólowych, a także obecność kultur bakteryjnych oraz białych krwinek w moczu.

ZAPALENIE PROSTATY LECZENIE W VEDI CLINIC

Leczenie zapalenia prostaty w VEDI Clinic przeprowadza lekarz urolog. Pierwszym elementem leczenia jest kompleksowa diagnostyka wstępna, która umożliwia określenie przyczyny problemu, a także kwalifikację pacjenta do możliwych metod leczenia. W większości przypadków by wyleczyć zapalenie prostaty wystarcza terapia odpowiednio dobranymi antybiotykami.

Niestety u części mężczyzn dolegliwości związane z tym schorzeniem utrzymują się nawet po wyeliminowaniu potencjalnych patogenów powodujących chorobę. Opcją terapeutyczną dla tej grupy mężczyzn jest terapia ESWT (z ang. Extracorporeal Shock Wave Therapy). W trakcie sesji zabiegowej lekarz korzysta ze specjalnego sprzętu generującego akustyczne fale uderzeniowe o specjalnie dobranej częstotliwości i mocy. Fale terapeutyczne aplikowane są bezpośrednio przez skórę pacjenta w obszarze krocza. Na skutek działania fal poprawione zostaje ukrwienie gruczołu krokowego co pozwala na zmniejszenie dolegliwości związanych z chorobą. Pełna terapia zamyka się w 4 cotygodniowych sesjach terapeutycznych (każda sesja trwa około 20 minut).

LECZENIE ZAPALENIA PROSTATY METODĄ ESWT – ZALETY

• Terapia ESWT to bezpieczna, bezinwazyjna i bezbolesna forma leczenia.
  • Terapia ESWT pozwala na zahamowanie progresji choroby.
  • Redukcja dolegliwości bólowych.
  • Redukcja częstotliwości oddawania moczu oraz poprawa przepływu moczu w trakcie mikcji (oddawania moczu).
  • Zabieg można wykonywać w warunkach ambulatoryjnych.